Followers

Sunday, March 10, 2019

KENAPA HANTAR SURAT RESIGN KALAU GAJI BERSIH DAH 4K?

Assalamualaikum...

Kakak ada kenal sorang.

Kerja sebagai Perancang Bandar. Kalau nak difikirkan logik akal, cukup sangat dah gaji dia tu. Tak masuk gaji suami lagi. Anak pula baru sorang masa tu. Tapi kenapa dia pilih untuk resign pada masa ekonomi negara tengah tak meyakinkan sekarang ni?


Image result for resign

Sebab satu hari dia di uji dengan anak sakit. Bila apply cuti selalu, bos jeling tajam. Dilema antara anak yang sakit dan tanggungjawab terhadap kerja.

Tapi sebab naluri seorang ibu tu kuat, dia pun yakin pilihan dia untuk resign adalah pilihan yang tepat. Kesihatan anak dan masa untuk keluarga memang nombor 1. Alhamdulillah sebab masa tu dia dah di lorongkan dengan bisnes Shaklee dan dah ada side income yang agak stabil daripada bisnes Shaklee.

Dan sekarang, side income dah pun jadi main income. Paling best sekali, income dia sekarang dah melebihi gaji dia masa kerja dulu. Dia juga dah berjaya lepas kelayakan untuk dapat insentif kereta. Bermaksud, dia dah tak payah fikir untuk bayar kereta. Shaklee dah sediakan duit untuk bayar kereta. So proud of her!

Now, dia dah lepas pun berpantang untuk anak kedua. Tak perlu risau kena berjauhan dengan anak-anak sebab anak-anak sekarang dah 24/7 depan mata. Ibu mana yang tak seronok bila dapat luangkan masa dengan anak-anak, plus dapat penuhi keinginan anak-anak. Siapa kata duit tak penting?

Dia yang dimaksudkan ialah my beloved mentor, Kak Dea Aziz ðŸ’—



Kakak memang kagum sangat dengan Kak Dea ni sebab berani sangat dia ambik keputusan untuk resign semata-mata nak fokus dekat family. Kakak yakin ramai ibu berkerjaya dekat luar sana yang kalau di beri pilihan memang nak sangat spend whole time dengan family.


Siapa yang berimpian untuk jadi macam Kak Dea, jangan segan silu untuk whatsapp kakak, just klik je link ni www.wasap.my/60127680171/daftarbisnes . Sebab kakak pun tengah #roadtobegreat macam Kak Dea walaupun kakak belum ada anak-anak lagi. hehehe!

Lagi best, berdaftar dengan kakak bermaksud korang akan bernaung bawah pimpinan Kak Dea jugak, sekali gus boleh dapat free coaching with free foods, who knows kan?😜

Onz tak onz?

No comments: